Lid Worden/Proeflessen

Proeftrainingen

Enthousiast geworden voor het BMX-en? Nieuwsgierig geworden en wil je het zelf ook eens ervaren?

BMX-vereniging De Boscrossers biedt geïnteresseerden in fietscross aan om proeftrainingen te volgen. Deze vijf proeftrainingen vinden plaats op de maandagavond van 17.45 - 18.30 uur.

Voor deelname aan onze proeflessen hanteren we een minimum leeftijd van 5-6 jaar; dit is mede afhankelijk van de fysieke kracht en motoriek.

De eerste proefles is gratis en dient ter kennismaking met onze sport. Voor het begin van de volgende proeftraining dient men € 20,00 over te maken; dit is inclusief de huur van fiets en helm/handschoenen. Na deze vijf proeftrainingen wordt er door deelnemer, ouders en trainer beoordeeld of men lid wil/kan worden.

De vereniging behoudt zich het recht voor om bij ongeschiktheid verdere deelname te weigeren (de trainer beslist).

Wat heb je nodig voor een proeftraining?
Om te crossen is het nodig dat je een stevige spijkerbroek zonder gaten (GEEN trainings-/joggingsbroek) aantrekt, waarvan de pijpen niet te wijd zijn en een sweater/trui/jas met lange mouwen. Verder ook dichte schoenen met goede grip. Als je dunne handschoenen hebt, bijvoorbeeld van de voetbal, kun je die ook meenemen. Zonder deze uitrusting mag je niet deelnemen aan de training!

Wachtlijst
De aandacht en interesse voor de BMX-sport neemt nog steeds toe. Houd daarom rekening met een wachttijd!

Als je je hebt aangemeld via onderstaande link, kom je op de wachtlijst. Zodra er plaats is, ontvang je via e-mail een uitnodiging met verdere informatie voor de eerste proeftraining. In deze training leer je de fiets kennen, maar ook de startheuvel, het starthek en de baan. Als afsluiting volgt er dan een test waarbij we kunnen zien wat je geleerd hebt.

Als de trainers dat voldoende vinden, word je lid en mag je door naar de eerste groep of je blijft nog even in de beginnersgroep. De fiets en helm kunnen worden geleend, totdat je zelf je eigen spullen hebt aangeschaft. Huur fiets € 3,00, huur helm € 2,00 per keer.

Fietscross is niet voor watjes en af en toe valt er wel eens iemand en daarom verwachten wij dat je vader of moeder meekomt met de trainingen.

Meld je hier aan voor proeflessen>>

Lid worden!
Na de proeftrainingen wordt besloten of je lid wordt. Je krijgt van ons dan een inschrijfformulier+incassoformulier via de mail. Zodra deze zijn ingevuld en geretourneerd, zal de ledenadministratie je inschrijven bij de vereniging. Tevens word je door de ledenadministratie aangemeld bij de KNWU. Doe dit zo snel mogelijk, want je mag niet deelnemen aan de reguliere trainingen als je niet ingeschreven staat!

De KNWU stuurt je een welkomstmail, die je moet invullen en retourneren. Dan wordt er een basislicentie voor je gemaakt. Je bent verplicht om deze licentie te nemen, zodat je verzekerd bent tijdens de trainingen en de wedstrijden. Tevens dien je een stuurbordnummer aan te vragen bij de KNWU. Dit doe je door in te loggen op hun site en te kiezen voor “Chip/stuurbord” en de instructie te volgen.

Na inschrijving krijg je een factuur van de penningmeester voor de contributie en de borgstelling onderhoud. De KNWU haalt het bedrag van de licentie automatisch van je rekening af.

Je bent na de proeftrainingen lid geworden, maar kunt nog een tijdje helm en fiets lenen van de club. Het is wel de bedoeling dat je gaat kijken voor een eigen helm, fiets (na ongeveer 15 lessen moet je die zelf hebben aangeschaft), handschoenen en verdere cross-uitrusting.

Om naar groep 2 over te gaan moet je je eigen cross-uitrusting hebben, aan het starthek kunnen staan en de baan binnen een bepaalde tijd rijden. Crossfietsen en/of -kleding kun je misschien tweedehands kopen/overnemen (in de kantine staat een rek met tweedehands kleding) of kopen (bijvoorbeeld Piet Ende die elke wedstrijd aanwezig is met een grote verkoopwagen/stand (ook online verkoop)).

Vraag vòòr het aanschaffen van een crossfiets (en overige uitrusting) advies aan de trainer (maat van de fiets is heel belangrijk) of informeer bij andere rijders naar hun ervaringen.